اگر شما جزو ملیت های ذیل باشید می توانید بدون روادید وارد اندونزی شوید .

چین ، روسیه ، کره جنوبی ، ژاپن ، آمریکا ، کانادا ، نیوزلند ، مکزیک ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، هلند ، ایتالیا ، اسپانیا ، سوئیس ، بلژیک ، سوئد ، اتریش ، دانمارک ، نروژ ، فنلاند ، لهستان ، مجارستان ، چک اسلاواکی ، قطر ، امارات متحده عربی ، کویت ، بحرین ، عمان ، آفریقا جنوبی ، تایلند ، مالزی ، سنگاپور ، برونی ، فیلیپین ، موراکو ، پرو ، شیلی ، ویتنام ، اکوادور ، کلمبیا ، لائوس ، میانمار ، هنگ کنگ ، ماکائو .

بالی آب و هوای متفاوتی در فصول مختلف دارد . بهترین زمان مسافرت ماه می تا آگوست ( اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور ) می باشد . در طول این دوره شهر بالی دارای هوای دلپذیر تر برای گشت و گذار و بازدید از فضاهای باز و اجرای گشت های نیمروزی می باشد . آسمان این شهر در این ماه ها آبی و روشن می باشد و مناسب برای عکاسی در مناظر بکر و زیبای بالی.

گرمترین  ماه های سال در بالی ماه های آپریل و اکتبر می باشد که درجه حرارت در بالی به 32 درجه سانتیگراد و سطح رطوبت به 75 درصد می رسد .

طلوع خورشید در بالی از ساعت 05:50 تا 06:23

غروب خورشید در بالی از ساعت 18:15 تا 18:47

فصل خلوتی ( low season ) دقیقاً بعد از سال نو میلادی ( از ژانویه تا مارج ) و همچنین از اکتبر تا نوامبر می باشد . هوای بالی در ما های ذکر شده اغلب بارانی بوده و قیمت هتل ها در این ایام بسیار مناسبتر است . ترافیک بسیار کم  دسترسی آسان به مکان ها و جاذبه های توریستی بالی را فراهم می کند .

فصل شلوغی ( high season ) از 24 دسامبر تا 5 ژانویه بابت سال نو میلادی و از 1 جولای تا 30 سپتامبر به خاطر تعطیلی مدارس می باشد .

بالی یک جزیره رویایی و یکی از امن ترین مکان ها در اندونزی جهت گذراندن تعطیلات می باشد .

همانطور که در هر نقطه از جهان افراد فرصت طلبی جهت کلاهبرداری وجود دارد ، در ذیل این مطلب لیست کوچکی از شناخته شده ترین کلاهبرداری ها جهت جلوگیری آورده شده است .

1- بعداز خروج از مراکز خرید و … اشخاصی با تابلوهای سفید جهت تبدیل پول به روپیه به شما نزدیک می شوند . به این افراد اعتماد نکرده و جهت تبدیل ارز حتما به صرافی های مجاز مراجعه کنید . نام های قابل اعتماد در کوتا و لجین ( kuta and legian ) PT Central Kuta, Wahana ، Dirgahayu Valuta Prima می باشد .

2- مسیرهای طولانی ، نبود تاکسی متر و هزینه های اضافی ( بابت جابجایی بار و … ) مشکلاتی است که مسافرین با آن در گیر هستند . فرودگاه بالی دارای سرویس تاکسی رسمی است که توسط ngurah rai اداره می شود . شما می توانید جهت جلوگیری از مشاجره و سو استفاده از رانندگان محلی از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید .

3- راهنمایی از لیدرهای غیر مجاز نخواهید .

4- در زمان اجاره دوچرخه ، ماشین یا موتور سیکلت مراقب باشید که هزینه ایرادات و صدمات قبلی را از شما طلب نکنند .

هتل های بالی درارای طیف گسترده از لحاظ امکانات رفاهی ، سبک ها ، هزینه و … می باشند . هتل های ارزان در بالی به معنای پائین بودن امکانات رفاهی نمی باشد . شما می توانید انتظار بهترین خدمات و امکانات در هتل های ارزان قیمت بالی داشته باشید .

بهترین مکانها در جزیره بالی برای دیدن غروب آفتاب عبارتند از :

1- معبد تناه لوت ( TANAH LOT ) : یکی از نشانه های بالی است که به پس زمینه غروب آفتاب مشهور است .

2- صخره ایی در هتل AYANA RESPRT : صخره ایست از سنگ آهک که در هتل آیانا واقع شده است .

3- ساحل تغال وانگی ( TEGAL WANGI ) : یکی از سواحل منحصر به فرد و پنهان در منطقه جیمباران است .

4- معبد اولو واتو ( ULUWATU ) : این معبد یکی از شش معبد کلیدی است که از موقعیت خاصی برخوردار است . این معبد در صخره ای در ارتفاع 70 متری از سطح دریا واقع شده است .

5- ساحل پتبتنگت سمنیاک ( PETITENGET BEACH ) : این ساحل به نام معبدی که در فاصله 100 متری است نامگذاری شده است .

6- کوتا بیچ ( KUTA BEACH ) : ساحل کوتا ، ساحلی است که می توانید از دیدن هر آنچه هست لذت ببرید .

7- جیمباران بای ( JIMBARAN BAY ) : خلیج جیمباران محل خوردن غذاهای دریایی همراه با دیدن غروب خورشید است . نام محلی PANTAI MUAYA

8- ساحل لاوینا ( LOVINA BEACH ) : از سواحل کوچکی تشکیل شده بین شمال بالی و BULELENG

9- ساحل اکو (ECHO BEACH)

10- جزیره لمبونگان ( LEMBONGAN ISLAND ) : نزدیکترین جزیره در غرب بالی است .